Kényszertakarítás

Kényszertakarítás

Az évek alatt voltak eseteink ahol 1-1 lakó miatt kényszertakarítást kellet elrendelnie például az Önkormányzatnak, mert mentálisan sérült emberek gyakran válogatás nélkül halmoztakk fel mindent a lakásukban. Ilyenkor rendőrség vagy katasztrófavédelem közremükődése is előfordult!

Mentális betegségben szenvedő emberek hónapok, évek alatt nagyon sok dolgot képesek hazahordani a lakóhelyükre, amelyek már közegészségügyi veszélyt is magukban rejthetnek Bogarak. kártevők megjelenése, bomló ételmaradékok. A legtöbbször a szomszédok bejelentésére válaszként az ÁNTSZ és/vagy az Önkormányzattól a Jegyző rendelte el az érintett lakóhely kényszertakarítását.

Mostanra azonban már nem tartozik ezeknek a hatóságoknak, Jegyzőknek a hatáskörébe ezen helyzetek kezelése, rendezése!

 

Kényszertakarítás menete

A takarítás során első lépésként felmérjük a takarítandó helyszínt, majd a megrendelővel folytatott megbeszélés során pontosan meghatározzuk, milyen dolgokat, szemetet, lomot, fertőző és/vagy veszélyes hulladékot kell eltávolítani a területről.

Az eltávolítás során gondoskodunk a hulladék megfelelő csomagolásban történő elhelyezéséről, illetve engedéllyel rendelkező lerakóba/égetőbe történő szállításáról, ennek adminisztrációjáról. A takarítás részét képzi a szennyezett felületek megtisztítása, átmosása, fertőtlenítése, hidegködképzővel és/vagy ózongázzal, igény szerint tisztasági festése. Az ingatlan és környezete állapotának helyreállítása.

Kényszertakarítás – szakszerű megoldás extrém helyzetekre

A kényszertakarítás olyan speciális takarítási szolgáltatás, amelyet rendkívüli, egészségre veszélyes vagy jogilag kötelező helyzetek tesznek szükségessé. Az Extrém Takarítás csapata felkészült azokra az esetekre, amikor egy ingatlan állapota már nem kezelhető hagyományos takarítással.

Legyen szó elhanyagolt lakásról, fertőzött környezetről, hagyatéki ingatlanról, haláleset utáni takarításról vagy hatósági kötelezésről, tapasztalt szakembereink gyorsan, diszkréten és jogszabályoknak megfelelően járnak el.


Mikor van szükség kényszertakarításra?

Kényszertakarításra jellemzően az alábbi esetekben kerül sor:

  • Extrém módon elhanyagolt lakások, évek óta nem takarított ingatlanok

  • Haláleset, öngyilkosság vagy baleset utáni takarítás

  • Fertőzésveszélyes környezet, biológiai szennyeződés (testnedvek, bomlás)

  • Galambürülékkel vagy állati eredetű szennyezéssel érintett területek

  • Kényszerlakás-kiürítés, kilakoltatás utáni állapot

  • Hatóság által elrendelt takarítás (NÉBIH, ÁNTSZ, önkormányzat)

  • Hoarder (gyűjtögető) lakások felszámolása

  • Tűz- vagy vízkár utáni extrém takarítás

Ezekben az esetekben nemcsak esztétikai, hanem komoly egészségügyi és jogi kockázat is fennáll.


Miért nem elegendő a hagyományos takarítás?

A kényszertakarítás során gyakran találkozunk:

  • fertőző kórokozókkal (baktériumok, gombák),

  • mérgező anyagokkal,

  • erős szagterheléssel,

  • veszélyes hulladékkal,

  • szerkezeti károkkal.

Ezért a munka védőfelszerelést, speciális vegyszereket, ipari eszközöket és szakmai protokollt igényel. Az Extrém Takarítás minden ilyen helyzetre felkészült.


Kényszertakarítás folyamata

  1. Helyszíni felmérés vagy fotós egyeztetés

  2. Kockázatelemzés és fertőzési szint meghatározása

  3. Hulladék és veszélyes anyagok elszállítása

  4. Alapos tisztítás és fertőtlenítés

  5. Szagtalanítás (ózonos / vegyszeres eljárás)

  6. Igény esetén dokumentáció biztosító vagy hatóság részére

Minden munkát diszkréten, gyors határidővel és dokumentálható módon végzünk.


Miért válassza az Extrém Takarítást?

  • ✔ Többéves tapasztalat kényszertakarításban és extrém esetekben

  • ✔ Jogszabályoknak megfelelő fertőtlenítés és hulladékkezelés

  • ✔ Teljes körű szolgáltatás: takarítás + lomtalanítás + szagtalanítás

  • Diszkrét megjelenés, empatikus hozzáállás

  • ✔ Lakossági és hatósági megbízások

  • ✔ Gyors kiszállás Budapest és környékén


Kényszertakarítás árak

A kényszertakarítás ára nem fix, mivel függ:

  • az ingatlan méretétől,

  • a szennyezettség mértékétől,

  • a szükséges fertőtlenítési eljárástól,

  • a hulladék mennyiségétől.

 

Fontos tudnivalók a kényszertakarításról

Fontos tudnivalók a kényszertakarításról

A kényszertakarításról a hatóságok csak akkor tudnak intézkedni, ha előbb bejelentést kapnak. Ekkor egy helyszíni kiszállás során felmérik a bejelentés valóságtartalmát. A szemle során azt vizsgálják, hogy az állapot veszélyese közegészségügyi szempontoból, esetlegesen elszaporodott rovarok, rágcsálók jelen vannak-e?

Az ingatlan tulajdonosa, vagy használója közigazgatási eljárásban kötelezhető a fertőzésveszély megszűntetésére, ha erre nem reagál, akkor a hatóság elrendelheti a kényszertakarítást. A kényszertakarítás költségét áthárítják a terület tulajdonosára, vagy használójára. Ha az áthárított költséget sem fizetik ki, akkor az ráterhelhető az ingatlanra.

Olyan eset is lehet amikor a lakók összefogva magzkra vállalják a takarítás költségeit!

A hatóságok általában a bejelentést követő 30 napon belül vizsgálják meg a bejelentés valóságtartalmát, s amennyiben az valós, 3 napon belül intézkednek a kényszertakarítás elrendeléséről.

 

Amennyiben ilyen jelegű munkára van szüksége lépjen kapcsolatban velünk és keressen minket valamelyik elérhetőségünkön!

Kapcsolat: Tel: +36 70 466 5906 vagy info@extremtakaritas.hu

Kényszertakarítás

Kényszertakarítás előtt
Extrém Takarítás előtt
Festékes autó tisztítás előtt
Akna körüli rész takarítás előtt